tirsdag den 15. marts 2011

Vindermentalitet

Nu går jeg og tænker over at det egentlig er et meget konkurrence præget miljø vi går og lever i. Skole, arbejde og selvfølgelig sport - og det er da også klasse at konkurrere, men kan det blive for overdrevet?

Her vil jeg sige at jeg selv er et meget konkurrence orienteret menneske, men det er ikke hele dagen jeg orker at konkurrere om alt muligt - hvem der er bedst i skolen eller til at gøre en given ting, man kan altså også have det sjovt.
Og det er det sjove vi mangler synes jeg - vi bliver pacet frem i en Verden der slet ikke forstår hvordan den skal håndtere det store pres, forventningerne og tanken om de surt tjente penge man hele tiden skal få til at slå til.
Det er måske pengene der er problemet, måske er det dem der får mennesker til at gøre alverdens mærkværdige ting og det kan de, det kan de - og det er her vi bør trække lidt i håndbremsen. Kan det virkelig passe at menneskers velfærd skal under tøflen fordi det er pengene der bestemmer, at vedkommende man hjælper måske aldrig betaler gælden tilbage!.
Ja det virker lidt groft og kanten, måske en smule dyrisk og er det ikke dyrene vi føler os overlegne over?

Men er det det vi vil - vinde? eller er der andre ting der har mere værdi??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg